En del brugerne gik til ridning en gang i ugen. Det var en aktivitet de så frem til. De mødtes på rideskolen sammen med brugere fra både Østerlund og Naturværkstedet. De fik mange gode snakke med hinanden i cafeteriaet, mens de ventede på, at det blev deres tur til at ride. De lavede balanceøvelser til hest og fik derved en bedre motorik samtidig med at de fik en god oplevelse i samspillet med hesten og ikke mindst de sociale relationer de udviklingshæmmede havde sammen med hinanden mens de red.
Mit valg af dyr til mit dyrehold er faldet på hest. Jeg tror, at heste kan inddrages på en positiv og givende måde i den pædagogiske praksis i forhold til special og social området. Desuden går min datter til ridning. Jeg har til gengæld ikke selv en stor viden om hestens behov eller dens adfærd, hvilket jeg ønsker at blive klogere på. Jeg tror, at hestehold kan bidrage med noget ganske særligt i forhold til mennesker med særlige behov og jeg er ikke i tvivl om ,at jeg i mit kommende arbejde som pædagog skal arbejde med at inddrage dette dyr i mit pædagogiske arbejde.
Hest med en glad rytter! |
Keglerne må ikke væltes! |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar